BITCHES Yasmin's
Yasmin Nabila
About Twitter Entry

Second Semester, 2015.
Tuesday, March 3, 2015 ♥ 2:02 AM ♥ 0 comments
Assalamualaikum! Ye jumpa lagi kita di sem 2. Macam biasa, subjek sikit tapi assignment tak pernah tak banyak wakakaka. Faham kan? So how's my current semester goes? I gotta admit, much cooler than last semester's! Maybe sebab dah tak ada killer subjects yg aku terpaksa hadap (kelas sampai 5 jam straight, gila kau) PENAT! Sem ni relax sikit because kitorang dah more to our major that is photography. Banyak kerja dalam studio, cari model and yes, KELUAR DUIT! You don't know how much it cost to take this course. Nampak senang, nampak remeh. Cuba try. Aku cabar. Ye memang nampak macam "Eleh budak foto senang lah, snap gambar je. Test pun tk banyak. Quiz apa tah lagi." Ni semua judgmental freaks yg tak buat kajian mendalam pasal course aku. Kalau hangpa nak tahu, kalau hangpa tak expert/pro pasal camera, studio lighting, berani, tak pemalu hangpa boleh ke ambil course ni? TAKBOLEH gua cakap lu. Korang kena ada high level of confidence sebab nak jadi photographer tk boleh malu/pemalu. Aku antara orang yg pemalu sedang cuba untuk tidak jadi pemalu. Susah tahu? Ok lah, penat juga membebel. Sebab sebenarnya every course have their own difficulties and challenges. Aku saja ja acah. Lek lek. 


Colour photography


Glassware photography


Creative background lighting


Low key photography


Panorama UiTM Jasin


Ok so how? Itu semua serba sedikit of my assignment for this semester. Kadang impress juga sebab kalau bandingkan dengan gambar yg aku shoot untuk sem 1 tersangatlah bangang rupanya. Hahahahahaha yelah tak pernah pegang camera. Apa tu orang kata, ha beginner. Tapi bersyukur sbb dapat kawan kawan yg selalu tolong dalam nak siapkan assignment ni semua. Kebanyakannya tak kedekut ilmu :) Ok dah tu je nak membebel hari ni. Bye!




PAST
Mynn;
Yasmin Nabila Ahmad Luthfi


Mine;